Handelsbetingelser for Sit’n Sleep A/S

Gældende for Sit’n Sleep’s butikker og Online Shop

Seneste opdatering: 13.06.2025

Generelle oplysninger

Sit’n Sleep A/S
Kornmarksvej 25
2605 Brøndby
CVR-nr.: 38629077

Mailadresse: kundeservice@sitnsleep.dk

Følgende handelsbetingelser gør sig gældende for køb foretaget i Sit’n Sleep butikker og på www.sitnsleep.dk

Priser og Prismatch

Priser

Alle priser på vores hjemmeside er i danske kroner og er opgivet inkl. moms.

Den samlede pris for ordren, inkl. moms, eventuelle afgifter mv., vil fremgå i forbindelse med afgivelsen af din bestilling på sitnsleep.dk.

Eventuelle leveringsomkostninger vil blive pålagt afhængigt af varen.

Prismatch

Finder du op til 30 dage efter dit køb din vare billigere hos os eller i en anden butik, udbetaler vi prisforskellen til dig.

Hvad skal du gøre?
Skulle du mod forventning finde det ønskede produkt billigere hos os eller i en anden butik efter dit køb, så kontakt en af vores butikker eller kundeservice@sitnsleep.dk.

Prisen skal opfylde vores enkle betingelser, som du kan læse nedenfor.

Betingelser
  • Købsdatoen er den dato, du får din vare i fysisk besiddelse, hvilket betragtes som den leverings- eller afhentningsdato, der fremgår af din senest opdaterede ordrebekræftelse. Hvis du afhenter din vare senere end den dato, der er angivet på ordrebekræftelsen, er det naturligvis først den dato, hvor du afhenter din vare, der gælder som købsdato.
  • Du skal henvende dig i butikken eller via kontaktformularen, mens den nedsatte pris er gældende. Husk at have din bon eller ordrebekræftelse som
    dokumentation.
  • Prismatch omfatter ikke restpartier, køtilbud, åbningstilbud, udstillingsmodeller, specialbestillinger og havemøbler mv. der er nedsat til sæsonafslutning. Prismatch omfatter heller ikke serviceydelser såsom leveringsydelser.
  • Gælder kun privatkøb.

Købsproces

I forbindelse med dit køb vælger du, hvordan du ønsker at få din vare leveret. Det kan være til afhentning eller levering med Sit’n Sleep’s transportør eller pakkepost.

Afhentning

Når du køber en vare hos Sit’n Sleep, kan du vælge at afhente din ordre i en af vores butikker.

Afhentningsordre oprettet i butik

Hvis du køber i en butik, kan du vælge at afhente din vare i hvilket som helst af vores Sit’n Sleep butikker eller afhentningslager. Dermed bliver du, i forbindelse med dit køb, kunde hos Sit’n Sleep.
Afhentningsadressen og -tidspunkt (dato) aftales ved købet og står på ordrebekræftelsen, som bliver sendt til dig på mail. Du modtager en bekræftelse på SMS/mail, når din vare er klar til afhentning i butikken eller vores afhentningslager, så du er helt sikker på ikke at gå forgæves. Åbningstider finder du på vores hjemmeside.

Varen ligger klar til afhentning i 7 dage fra første klarmelding, herefter ophæves reservationen. Du modtager ikke yderligere information herom.

Afhentningsordre oprettet på Sitnsleep.dk

Hvis du køber en vare på Sitnsleep.dk, kan du vælge af afhente din vare i en af vores Sit’n Sleep butikker eller afhentningslager. Dermed bliver du, i forbindelse med dit køb, kunde hos Sit’n Sleep.
Afhentningsadressen og -tidspunkt (dato) fremgår af ordrebekræftelsen, som bliver sendt til dig på mail.
Du modtager en bekræftelse på SMS/mail, når din vare er klar til afhentning i butikken eller på vores afhentningslager, så du er helt sikker på ikke at gå forgæves. Åbningstider finder du på vores hjemmeside.

Da der er begrænset lagerplads i vores butikker, kan det være nødvendigt at returnere varen til vores centrallager 14 dage efter første klarmelding. Du vil blive adviseret særskilt herom. En returnering til centrallager, betyder at der skal aftales en ny afhentningstid i butikken.

Levering med transportør

Du kan vælge at få din vare leveret direkte til din bolig med vores transportør. Leveringsadressen og -tidspunkt aftales i forbindelse med købet såfremt alle varer er på lager, ellers vil du modtage en besked eller opringning fra os når ordren er klar til levering. Husk du kan altid kontakte butikken eller kundeservice@sitnsleep.dk såfremt du har spørgsmål til levering/leveringstidspunkt.
Ved levering med transportør leveres dine varer som udgangspunkt ved din kantsten i løbet af dagen. Ved bestilling er det muligt at tilkøbe merydelser som indbæring, og samling. Tillægspriserne forefindes under afsnittet ”Leveringsydelser”.

Levering med pakkepost

Hvis du køber boligtilbehør (galleri, lamper, brugskunst og tekstiler) online, kan du vælge at få din vare leveret med pakkepost. Ved angivelse af leveringsadressen får du oplyst et leveringstidspunkt. Ordrebekræftelse med den aftalte leveringsadresse og -tidspunkt bliver sendt til dig på mail. Bemærk at større varer, som møbler, ikke kan leveres med pakkepost.

Privatlivspolitik

Du kan altid finde Sit’n Sleep opdaterede privatlivspolitik her: https://sitnsleep.dk/pages/privatlivspolitik.

Betaling

Vi gør opmærksom på, at der er forskellige betingelser vedrørende betaling, afhængigt af om du har købt din vare i ét af vores butikker eller i vores webshop, Sitnsleep.dk.

Betaling ved køb online

Al betaling er sikret af AltaPay. Det betyder, at kommunikationen er krypteret, så hverken Sit’n Sleep eller andre kan opfange dine kort- og kontooplysninger. AltaPay betalingsløsninger er godkendt af de internationale kortselskaber efter den nye PCI certificering (Payment Card Industry). Det er din sikkerhed for, at du trygt kan handle på Sitnsleep.dk.

I Sit’n Sleep’s webshop kan du betale med:

  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Visa
  • Mastercard
  • Visa Electron
  • MobilePay

Hvis du betaler med et MasterCard, Visa Electron eller et andet debet/kredit betalingskort (undtagen dankort), reserveres beløbet på din konto i henhold til din aftale med din kortudbyder. Reservationen ophører og beløbet trækkes på din konto, når varen afsendes fra vores lager.

Hvis du fortryder din ordre inden varen er afsendt, giver vi meddelelse til din kortudbyder om samtidig at annullere reservationen af beløbet på din konto. Vi gør opmærksom på, at det er din kortudbyder, der herefter er ansvarlig for at annullere reservationen, og at beløbet kan være reserveret på din konto i en periode på løbende måned plus 30 dage afhængig af din aftale med kortudbyder – også selvom du har annulleret din ordre hos os.

Du er velkommen til at kontakte butikken Sit’n Sleep Kundeservice for flere oplysninger om fortrydelse af en ordre eller en reservation på din konto.

Betaling ved køb i butik Sit’n Sleep accepterer følgende betalingsmidler:
  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • Mastercard
  • Eurocard
  • Visa
  • Visa Electron
  • Mobilepay
  • Gavekort udstedt af Sit’n Sleep

Kontant betaling kan kun foregå i vores butikker, vær opmærksom på at du maksimalt må betale 14.999,- på en ordre. Det er også muligt at betale via bankoverførsel, men vær opmærksom på, at det kan tage op til 4 hverdage, før betalingen er registreret hos os. Husk at angive ordrenummer som reference på overførslen.

Et gavekort til Sit’n Sleep er et ihændehaverbevis, og uden personlig identifikation, hvilket betyder, at hvis du er så uheldig at miste det uanset årsag, kan det ikke spærres eller erstattes. Sit’n Sleep kan ikke identificere ejeren af kortet. Det betyder, at den person, som er i besiddelse af gavekortet, kan indløse det.

Betalingsfrist

Vi kan først ekspedere dit køb, når den aftalte betaling er registreret på ordren. Du skal derfor lave en præcis aftale med din sælger om betalingen og være opmærksom på, at din ordre skal være fuldt betalt, før vi kan udlevere din vare ved afhentning i butik/afhentningslager eller ved levering til din bolig med transportør/pakkepost.

Vær opmærksom på, at fuld betaling skal være registreret hos os senest 4 hverdage før det aftalte leveringstidspunkt, uanset hvilken leveringsform du har valgt (afhentning eller levering).

Det er desværre ikke muligt at betale til chaufførerne, når vores transportør leverer varen til din bolig.

Levering og afhentning:

Betingelser ved levering med indbæring og levering til kantsten

Når du køber din vare, kan du vælge at få den leveret til din bolig med Sit’n Sleep’s transportør. Dette omfatter dog ikke varer, der kun er på lager i en fysisk butik, udstillingsvarer og outletvarer – Se separat afsnit om ”Levering af udstillingsvarer og outletvarer” under afsnittet ”Leveringsydelser”.

Det er dit ansvar, at den aftalte leveringsadresse og leveringstidspunktet er korrekt, og at du er hjemme i det aftalte tidsrum. Kan du ikke være hjemme, skal du kontakte butikken senest 4 hverdage før den aftalte leveringsdato. https://sitnsleep.dk/pages/kundeservice.

Er vores chauffør ikke kommet inden for det aftalte tidsrum, bedes du ligeledes meddele dette hurtigst muligt og meget gerne inden 24 timer til vores butikker. https://sitnsleep.dk/pages/kundeservice.

Ændring af leveringsadresse eller – tidspunkt

Ønsker du at ændre tidspunktet for en levering så skal du kontakte butikken. https://sitnsleep.dk/pages/kundeservice.

Ændring af leveringsadresse eller -tidspunkt skal ske senest 4 hverdage inden det aftalte leveringstidspunkt. Ved senere ændring er vi desværre nødt til at opkræve et nyt leveringsgebyr, og du må påregne ekstra leveringstid.
Ved ændring vil du modtage en ny, opdateret ordrebekræftelse fra os.

Levering med indbæring

Vi leverer dine varer på det sted på adressen, som du har bestemt – forudsat at der er fri passage. Inden vi leverer dine varer, bedes du derfor sikre, at der er fri og uhindret adgang til det sted i boligen, hvor dit møbel skal placeres. Det vil sige, at varen kan passere trappeopgange, døråbninger, entré og lignende. Hvis vi ikke kan levere varen af pladsmæssige årsager, og varen skal tages med retur, tilbageholder vi leveringsgebyret, og der bliver også opkrævet leveringsgebyr for en evt. ny levering.

Af arbejdsmiljømæssige hensyn kan tunge varer på over 70 kg kun leveres, hvor det er muligt at anvende tekniske hjælpemidler – og ellers kun til første hindring. Vi har desværre ikke mulighed for at skille en vare ad på adressen.
Accepteres udpakning af varen for at lette indbæring er dette på eget ansvar. Ved varer købt i vores butikker, vil en udpakning medføre, at returretten bortfalder.

Bemærk, at vores chauffører af lovgivningsmæssige hensyn ikke må tage deres sko af under levering. Det kan derfor være en god idé at afdække gulvet, og dette skal være gjort, inden chaufførerne ankommer på adressen. Sit’n Sleep kan ikke stilles til ansvar for evt. rengøring af gulvbelægning/tæpper ved mangelfuld eller manglende afdækning.

Levering til kantsten – uden indbæring

Dine møbler bliver leveret og placeret ved nærmeste p-plads hvor transportør lovligt kan parkere. Med denne leveringsform bliver dine møbler leveret usamlet og i emballage.

Levering af tunge varer på over 70 kg

Af arbejdsmiljømæssige hensyn kan tunge varer på over 70 kg kun leveres, hvor det er muligt at anvende tekniske hjælpemidler. Ellers leveres varen kun til første forhindring, der opstår på fragtmandens vej fra bilen til gadedøren. En forhindring kan eksempelvis være en trappe eller en smal port, som møblerne ikke kan komme igennem.

Vi har desværre ikke mulighed for at skille varerne ad på adressen.

Beskadigelse af indbo/bolig

Hvis der ved leveringen sker skade på dit indbo eller din bolig, skal du notere det på fragtbrevet/følgesedlen, inden chaufførerne forlader adressen.

Kontrol af varen

Hvis emballagen er beskadiget ved levering eller bærer synlige tegn på defekt, skal du på fragtbrevet kvittere for modtagelsen med forbehold for eventuelle skader på indholdet. Alternativt kan du nægte at modtage varen. Bliver transportskaden først konstateret senere, skal du reklamere hurtigst muligt og inden for rimelig tid.

Forgæves levering

Hvis du ikke er hjemme på det aftalte leveringstidspunkt, tager vi din vare med retur til vores centrallager, og du må påregne ekstra leveringsgebyr og ekstra leveringstid for en evt. ny levering.

Betingelser ved levering med pakkepost

Når du køber din vare, kan du vælge at få den leveret med pakkepost.
Det er dit ansvar, at den aftalte leveringsadresse er korrekt, når ordren bliver oprettet. Opdager du en fejl i adressen, skal du hurtigst muligt kontakte butikken https://sitnsleep.dk/pages/kundeservice.
Er din pakke ikke ankommet til aftalt tid, skal du ligeledes kontakte butikken.

Ændring af afhentningsadresse
eller – tidspunkt

Ændring af afhentningsadresse eller dato for afhentning skal ske senest 4 hverdage inden den aftalte dato. Ved ændring vil du modtage en ny opdateret ordrebekræftelse fra os.

Vi leverer kun til adresser i Danmark
undtaget ikke brofaste øer

Nedenstående leveringsydelser samt priser gælder således kun inden for Danmarks grænser, dvs. på Sjælland, Jylland, Fyn, og brofaste øer. Gælder ikke på Bornholm, Grønland og Færøerne.

Det er vigtigt at lave en præcis aftale om levering i forbindelse med købet, da den evt. valgte leveringsydelse skal stå på ordren for at være gyldig.

Levering til butik: 0 kr.

Når du handler i en af vores butikker eller i vores webshop, kan du vælge at få din ordre leveret til nærmeste butik. Herefter vil du få besked fra os, når din ordre er klar til afhentning.

Levering med pakkepost: fra 49 kr.

Boligtilbehør (galleri, lamper, brugskunst og tekstiler) leveres med GLS fra 49 kr*. Vær opmærksom på, at det er GLS’ generelle forretningsbetingelser for pakker, som gælder for din forsendelse.

*Bemærk: Enkelte produkter af mere skrøbelig karakter, som eksempelvis Spejle, kan ikke leveres med GLS og må derfor leveres på anden vis, hvilket kan påføre ekstra leveringsomkostninger. Ved bestilling af de vedrørte varer vil den eksakte leveringsomkostning være angivet.
Hvis du har bestilt mere end et produkt, kan din ordre muligvis splittes i flere leveringer, enten hvis varerne er for store eller tunge til at sendes samlet, eller hvis varerne kommer fra forskellige lagre. Vi kan ikke garantere, at leveringerne ankommer samme dag.

Har du spørgsmål angående din levering med GLS, er du velkommen til at kontakte butikken.

Levering til kantsten: 349 kr.

Dine møbler bliver leveret og placeret ved nærmeste p-plads hvor transportør lovligt kan parkere. Med denne leveringsform bliver dine møbler leveret usamlet og i emballage.

Mulige tilkøb til kantstenslevering

Indbæring: Fra 599 kr.
Møbler købt på Sitnsleep.dk leveres af to vognmænd, der bærer dine møbler ind og placerer dem i boligen efter din anvisning. Vær opmærksom på, at udpakning, samling og bortskaffelse af emballage ikke er en del af denne leveringsydelse.

Dit nye møbel bliver leveret af to vognmænd på det sted i boligen, hvor du ønsker det placeret. Vognmændene medtager returmøbel svarende til det, vi leverer. Det eneste, du skal gøre, er at skille møblet ad.

Bemærk: Denne service kan kun tilkøbes, hvis du også har tilkøbt indbæring. Denne service tilbydes ikke på vores webshop. Kontakt venligst nærmeste butik for yderligere information.

Levering af udstillingsvarer og outletvarer

Varerne kan bringes ud inden for få timer direkte fra vores butik med en ekstern eksprestransport. Vi sørger gerne for formidling af kontakt til transportørbestilling.
Da transporten ikke håndteres af Sit’n Sleep men af et eksternt transportfirma, skal bestilling og betaling for transporten afregnes direkte med transportfirmaet efter fast takst, som afhænger af postnummer.

Der er én fragtmand i bilen, men en ekstra fragtmand kan bestilles mod merbetaling.

Bemærk: Denne service tilbydes ikke i vores webshop. Kontakt venligst nærmeste butik.

Udstillingsmodeller og outletvarer fra en af vores butikker kan kun leveres med denne leveringsform. Kontakt din nærmeste Sit’n Sleep for detaljer omkring levering fra vores butikker.

Annullering

Du kan naturligvis altid vælge at annullere den del af din ordre, der bliver væsentligt forsinket, men der udbetales udelukkede kompensation, hvis varen bliver leveret. En væsentlig forsinkelse er over 3 uger.

Force majeure

Hvis der opstår særlige forhold, som generelt forhindrer os i at kunne overholde leveringstiden, kan vi påberåbe os force majeure. Eksempler på dette kan være strejker, snestorme og brand.

Fortrydelses- og bytteret

Returner dit køb når som helst.

Hos Sit’n Sleep er det nemt at returnere og bytte dine varer, hvis du skifter mening.
Vi refunderer det fulde beløb – uden tidsbegrænsning – på varer, der returneres med købsdokumentation i form af bon eller ordrenummer. Det gælder, uanset om varerne er købt i en af vores butikker eller online på Sitnsleep.dk.

Der er dog et par undtagelser og forhold, du skal være opmærksom på:

  • Hvis du har købt andre møbler, der skal bestilles specifikt til dig, fratrækker vi ved fortrydelse eller annullering, et beløb svarende til vores tab, dog højest 25% af varens pris. Dette gør vi fordi vi ikke kan sælge varen til normalpris, men er nødsaget til at sælge den gennem vores outlet til nedsat pris. Varer der er omfattet af dette vil være angivet som specialbestilling på Sit’n Sleep.dk og ordrebekræftelse.

  • Du må gerne prøve varen derhjemme på samme måde, som du ville gøre i butikken, men du må ikke tage varen i brug. Hvis varen er prøvet udover, hvordan du ville gøre i butikken, betragter vi varen som brugt. Det betyder, at hvis du fortryder dit køb, får du kun en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængigt af varens handelsmæssige værdi.

  • Varer købt som beset fx udstillingsmodeller eller varer købt i outlet er ikke omfattet af fortrydelses- og bytteretten ved køb foretaget i butikker.

  • Som oftest betragter vi en vares emballage som en del af varen. Hvis emballagen er beskadiget eller på en anden måde i en stand, som gør, at den ikke kan genbruges, betragter vi derfor varen som brugt. Hvis du fortryder dit køb, efter emballagen er brudt, kan det derfor være, at du kun får en del eller intet af beløbet retur. Beløbet vil i givet fald være afhængigt af varens handelsmæssige værdi.

  • Levering af varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor emballagen er blevet brudt efter leveringen. F.eks lagner, madrasser, hovedpuder, sengetøj og lignende.
  • Bemærk, at ved erhvervskøb bortfalder fortrydelses- og bytteretten. Det er således ikke muligt at fortryde sit køb, når det er købt i forbindelse med erhverv.

  • Dette er gældende, så snart der er handlet som erhvervsdrivende eller på vegne af en erhvervsdrivende.

  • Der er ikke fortrydelsesret ved ikke-finansielle ydelser, der enten ikke sker mod betaling eller er færdigleveret, hvis du forinden har accepteret at ydelsen sættes i gang, og at din fortrydelsesret dermed mistes.
Gode råd i forhold til fortrydelse

Vi anbefaler, at du gemmer varens originale emballage og returnerer varen i denne. Hvis du returnerer en vare, der er beskadiget eller brugt på en måde, der i betydelig grad forringer dens værdi, forbeholder vi os retten til at reducere godtgørelsen. Du bærer selv risikoen for pakken/varerne, indtil vi har modtaget den/dem.

Vær opmærksom på, at du skal være forsigtig, når du samler og/eller adskiller dine møbler. Skader på produktet kan nemlig betyde, at varens værdi forringes, og det kan få betydning for, hvor stor en andel af købesummen, du kan få tilbage.

Sådan gør du brug af fortrydelses-
og bytteret

Hvis du ønsker at fortryde eller ombytte en eller flere varer, skal du hurtigst muligt kontakte os ved at henvende dig personligt i en af vores butikker eller https://sitnsleep.dk/pages/kundeservice. Du kan også vælge at sende varen retur til Sit’n Sleep.

Hvis du har spørgsmål, er du velkommen til at kontakte vores Kundeservice. Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Returnering af pakker modtaget med GLS

Hvis du vil returnere varer, du har modtaget med GLS, skal du returnere pakken til nedenstående adressen.
Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Varen returneres til nedenstående adresse tydeligt mærket med ordrenummer:

Sit’n Sleep Logistik
Kornmarksvej 25
2605 Brøndby
Mærke: Ordrenummer

Hvis varens originale emballage mangler, kan det muligvis betyde, at varens værdi forringes. Så vil du være sikker på at kunne få hele købsbeløbet retur, anbefaler vi, at varen returneres i original emballage.

Returnering af varer afhentet i butik eller leveret med transportør

Hvis du ønsker at gøre brug af din fortrydelsesret, kan du aflevere den pågældende vare i en af vores butikker. Du kan finde adresser på vores butikker her https://sitnsleep.dk/pages/kundeservice.
Hvis du ønsker varen afhentet af vores transportør, er du velkommen til at kontakte kundeservice for nærmere aftale. Udgifterne ved returnering af møbler forventes højest at beløbe sig til 749 kr., som modregnes værdien af dine returvarer.

Vi gør dig opmærksom på at ved afhentning af transportør, skal varen være adskilt og forsvarligt emballeret.

Mangler varens originale emballage, kan det muligvis betyde, at varens værdi forringes, så vil du være sikker på at kunne få hele købsbeløbet retur, anbefaler vi, at varen returneres i original emballage.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du det beløb, du har indbetalt til os, tilbage. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

Hvis du benytter din fortrydelsesret på hele ordren, refunderer vi alle betalinger modtaget fra dig dog modregnet efter omkostning til afhentningen af vores transportør. Refunderingen sker uden unødig forsinkelse og under alle omstændigheder senest 14 dage fra den dato, hvor vi har modtaget besked om din beslutning om at fortryde dit køb.

Tilbagebetalingen bliver gennemført med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved den oprindelige transaktion, medmindre du udtrykkeligt har givet besked om noget andet.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, medmindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Garanti og Reklamation

Vores betingelser ved reklamation er ens, uanset om du har købt i en af vores butikker eller på Sitnsleep.dk.

Som forbruger har du ifølge købeloven 24 måneders reklamationsret, og købelovens mangels regler kan bruges ved alle køb hos Sit’n Sleep.

De fleste af vores varer er lavet af naturmaterialer, som kan have behov for regelmæssig pleje og vedligehold – ellers kan det påvirke varens levetid og reklamationsret. Du er altid velkommen til at kontakte vores personale for råd og vejledning om korrekt pleje af dit produkt.

Du er altid velkommen til at kontakte os for anvisning af korrekt pleje af dit møbel. https://sitnsleep.dk/pages/kundeservice. Derved får du længst mulig glæde af dine møbler.

Bemærk, at vores møbler ikke er fremstillet til erhvervsbrug, hvor der forventeligt er hårdere slid på møblerne end ved privatbrug. Benyttes møblerne til erhverv, er købet derfor ikke omfattet af reklamationsretten.

Hvis du har reklamation på din vare

Hvis vi vurderer, at reklamationen er berettiget, og har modtaget en vare med fejl eller mangler, bliver dette som udgangspunkt udbedret ved reparation eller udskiftning af reservedel. Alternativt ombytter vi varen eller dele af den forudsat, at det ikke medfører Sit’n Sleep uforholdsmæssige omkostninger.

Da enkelte af vores varer er specialfremstillede, må du påregne imellem 4-6 uger, før en eventuel udbedring kan være gennemført, selvom vi naturligvis altid vil forsøge at løse reklamationen hurtigst muligt.

Hvis du har købt en varer via vores Outlet eller udstillings- og demomodeller i en af vores butikker er varen købt med de eventuelle mangler og skader, som er og forefindes på købstidspunktet. Disse eventuelle mangler er således ikke omfattet af vores garanti eller reklamationsret.

For eventuelle andre skader og mangler, som ikke forefindes på købstidspunktet gælder reklamationsretten.

Ønsker du at reklamere

Hvis du har været så uheldig at få en defekt vare, som du ønsker at reklamere over, skal du tage fat i butikken eller webshop alt efter hvor du har købt varen. https://sitnsleep.dk/pages/kundeservice.

Vi behandler din reklamation hurtigst muligt.

Følgende skal være opfyldt for, at vi kan behandle din reklamation:

  • Du skal gøre os opmærksomme på fejlen/manglen med det samme, når den opstår/opdages, eller indenfor rimelig tid.
  • Behørig dokumentation for købet skal fremvises i form af ordrebekræftelse og evt. garantibevis.
  • Varen skal være indenfor reklamationsretten, og såfremt at skaden er sket efter 24 måneder fra købet, skal fejlen væren omfattet af garantibestemmelser i det fremsendte garantibevis.
  • Fejlen skal være tydeligt beskrevet og billeder skal være vedhæftet.
  • Varen skal være behandlet forsvarligt og korrekt vedligeholdt. Det er dit ansvar som kunde, at undersøge og overholde behovet for vedligeholdelse. Misvedligehold af produktet eller uhensigtsmæssig brug er ikke dækket af købeloven.
  • Udstillingsvarer eller varer købt i outlet til en væsentlig reduceret pris, vil som udgangspunkt ikke blive ombyttet til en ny vare.

Bemærk, at de fleste af vores sofaer og lænestole bliver monteret med et transportstof i bunden. Transportstoffet har kun som formål at beskytte møblet mod støv under transport. Stoffet er derfor ikke lavet i et holdbart materiale og kan let gå i stykker. Dette har ikke nogen praktisk funktion for sofaen eller lænestolen og betragtes derfor ikke som en reklamation.

Hvis vi afviser at behandle din reklamation eller afviser reklamationen, og du er uenig i denne beslutning, skal du vide at du kan indgive en klage til:

Nævnenes Hus,
Mæglingsteamet for Forbrugerklager
Toldboden 2
8800 Viborg
via Klageportalen for Nævnenes Hus.

Mæglingsteamet vil forsøge at løse tvisten ved mediation, og hvis det ikke lykkes at finde en løsning, kan du indbringe klagen for Forbrugerklagenævnet.

Det er som udgangspunkt en forudsætning for at klage, at varen eller ydelsen, som du vil klage over, har kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Du skal betale et gebyr for at få klagen behandlet.

Du kan også anvende EU-Kommissionens online klageportal ODR, hvis du vil klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med en bopæl i et andet EU-land end Danmark. Klage indgives her https://commission.europa.eu.

Hvis du klager, skal du angive vores e-mailadresse: kundeservice@sitnsleep.dk.